31 December 2008

Siannyerrr akuuuu ...

Pagi awal muharrram ituari gua bangun kat kul 10 pagi, biasa ar tu kan. Bini gua ngan ank gua suma dh bangun waktu tu. Pas mandi gua pun belasah cekodok cicah ngan masak asam pedas mlm tadi nyer belen, mmg layan bebbbb.. Habis makan, bini gua ajak gi umah mak dia kt Kg pandan. Gua okay jerrr... Pastu kita org pun gi kg pandan lepak sampai kul 2 ptg. So, nk dijadikan citer, bila gua balik sampai jer kt umah gua, gua tgk gate depan umah gua tu terbukak. Gua tny bini gua dia x tutp betul ke tadi keluar? Dia ckp tak, dia tutup betul. Habis, amacam lak bole terbukak?? s@#$ !!! Dlm hati gua dh tau dah, mmg ada pencari harta karun dh masuk lar niee. Gua check tgk, rupanya dorg tarik latch gate tu dan dorg tolak kedlm. Jadi, xpyh lah dorg nk pecah kan lock. mmg ghimau betul lar dorg nieee... so, gua tgk almari kasut gua dh beterabur siolll .... gua dh lah tak brape nk kaya, kena cilok pulak. Adoooiiii, sakitnyer hati akuuuu. Nasib baik lar awal muharram, jadi gua sumpah dorg cuma 2 bakul jer lah, kalau x mmg sah2 18 bakul nyer gua sumpah dia. Kasut2 yg hilang, camel boot, New Balance, mountain boot Jordache, kasut futsal adidas ngan Nike, polo shoes, kasut kerja gua, adidas ank gua dan kasut croc bini gua. Sumernyer hilang, yg tinggal hanya selipar jepun gua jer... Anggaran kerugian dlm $28K larrr ...
Yang tak tahan tu, tengahari buta dia buat kerja tu. Nasib baik basikal ank gua dia tak rembat, kalau tak panglima gua tu mmg paksa gua beli yg baru lar nmpknyer.... mampus gua baiii....

Waktu dia tengah dlm mencilok kasut gua tu, menantu lelaki jiran gua balik. Dia nampak ada wira hitam depan umah, tp dia ingat keta adik gua (joe adik gua pun pakai wira hitam gak) so dia xde lar suspect. Bila dorg nmpk brader tu balik, dorg pun dgn selambernyer masuk keta bla. Mamat 2 ekor nie siap angkat tangan kat brader tu sebelum dia blah lak tu, uuuiiii sakitnyer hati aku buat kali ke 2. Tak pe, dah rezeki dierrr ... Hari nie hari ngkau, ada lori ada bas ....

Ok lah, habis satu bab... Kasut dh tak de, esok nk gi keje camana??? Gua pun ajaklah bini ngan ank gua g jusco kt umah gua, 2 minutes driving jer. Dlm perjalanan ke jusco tu, confirm yg gua mmg xde bikin hal dgn mana2 pemandu yg lain. Baik dari segi honk ker, cross jalan ker, cilok ker, mmg xder. Gua driving seperti pemandu yg berhemah larrr, senang citer. So gua pun masuk lah B1 jusco tu parking keta gua. Gua parking mmg betul2 kt dlm petak kuning parking tu. seinci pun xde kluar dr petak parking tu. nk dijadikan citer, waktu gua balik gua tgk ada satu garis pnjang dari belakang keta gua sampai lah kat bonet depan keta gua. Tak tau lar mana punya musibat sudah garis pakai dia punya kunci keta kt keta gua ..... aduuiiiiii sakitnyer hati aku kali ke3 ..... Dalammm giler tu kesan kunci dier smpi terkeluar cat keta gua bai ... Apa nk buat, gua sabar lg, awal muharram nyer pasal .... Baru lepas hilang kasut tghari td, keta plak kena cakar... aduuuhhhh .... hai lar nasib, hai lar badan .... Cuma yg gua heran tu, apa yg dia nk marah kt keta gua ? Bukannyer gua ada blok sesaper pun atau ader cross sesaper pun. Pastu plak gua parking sikit nyer cantik dlm petak kuning tu ... Aiii lesen gua tahun 1988 tu, dah 20 tahun baiii takkan parking pun tahu kan ??? Sabar jer larrr ....

So, semalam gua dh beli rantai untuk gate depan gua dan lock lagi satu untuk grill entrance umah gua. Risau gak kalau dia org masuk umah pulak kan... harap2 jangan lahhh ... simpang malaikat 44 ... So kepada kawan2 sumer, ingat2 lah .... Gua walaupun Rock2 tp gua tak pecah umah baiii. Ini keje mat kederek jer !!! Betul takk???

7 comments:

Anonymous said...

salam...
biasala lar tu, adat orang Malaysia. Tak boleh orang lebih sikit, mesti nak sakit hati. sabaor jer lar bro.
Selamat tahun baru 2009

DON MIKLO said...

lunaticg: thanx bro, sekurang2nyer ada jgk org simpati ngan gua. Slmt tahun baru utk lu jgk bro. Hope it's gonna be a successfull year for us.

Anonymous said...

salammm baiii! wa sedih giler dgr citer satu muharram lu beb.. ape nak dikata... dah bukan jeki lu la kan.. tapi wa musykil la bai.. asal la di hari mulia 1 muharram ni lak lu leh kene cenggitu eh... wa rasa la kan, lu mesti x tunaikan satu suruhan yg wajib ni bai.. cam besalah, bak kata mak wa lakan, "ko x semayang lagi, dil?..." aduuus.. ape nak di kata.. anyway, wat2 la tobat bai... salam

chow! wa the sweety girl...

Anonymous said...

Hai nasib...
hai Nasib...

Wa rase orang yang calar kete lu tu mesti orang yang rembat kasut lu tu..sebab die x puas hati sebab x dapat rembat beskal anak lu..kalo lu dapat budak tu..lu tutuh jer habis habisan.. jangan lupe ajak gua sekali.. tangan tengah penuh nasi pun gua datang tolong bai..

DON MIKLO said...

dak iza !!! lu nie busu ker ?? gua skrg dh semayang tau, jgn main2. cuma semayang tahjut jer wa lom sempat buat. Asyik di buai mimpi jer, tu yg tak buat2 lagi tuuuu ..

DON MIKLO said...

kingg!!! wah, lu dh gi kuantan semalam gua dgr ... tak kan der bachelor party ke, aper2 ker... tau2 dah bla jerrr...

Abdullah Sufi said...

Sori la bro lame xupdate.. internet baru masuk.. rilek la duet.. nanti cuti raye cine gua balik.. kiter wat bachelor party r..


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com . Powered by Blogger and Free Ebooks